La jornada d’ACES per a Pimes era un repte per a Igualada, capital catalana d’Empresa Saludable 2026 i per a la pròpia entitat organitzadora, doncs per primera vegada una acció d’ACES estava dirigida específicament a la petita i mitjana empresa. El resultat no podia ser millor: molta assistència, ponències d’alt interès i un acollida excel·lent a les propostes i debats dels grups de treball de la jornada.

Bàsicament, es tractava d’analitzar les possibilitats reals d’implementar l’estratègia d’empresa saludable en petites i mitjanes empreses, més enllà dels protocols teòrics, més pensats per a grans organitzacions empresarials.

Les ponències van estar dissenyades i estructurades pensant en el dia  a dia d’una petita i mitjana empresa i això va fer que les dues sessions de grups de treball donessin molt de si amb conclusions força interessants.

La primera  d’aquestes conclusions va ser que els plans d’empresa saludable per a pimes han d’estar dissenyats a mida, tenint en compte totes les característiques de l’empresa. La segona de les principals conclusions és que qualsevol empresa  pot implementar accions encaminades a afavorir l’estratègia d’empresa saludable i la tercera conclusió a destacar és que en el cas de les petites i mitjanes empreses les administracions públiques poden jugar un paper tan necessari com positiu, essent aquest tema un dels principals a tractar en el II Congrés d’Empresa Saludable del novembre d’enguany.

Igualada, amb aquesta jornada, segueix exercint amb excel·lència la seva capitalitat d’empresa saludable i reforça la seva posició com  referent del paper dinamitzador que pot exercir un ajuntament en el seu entorn empresarial.

La jornada va comptar amb la intervenció en la cloenda del president de Unió Empresarial de l’Anoia, Joan Mateu.